Jeśli chcesz zdobyć wysoką pozycję w lokalnym wyszukiwaniu, to dobrze trafiłeś. Dzięki lokalnemu SEO będziesz mógł poszerzyć swoją widoczność w wynikach wyszukiwania, co prędzej czy później przełoży się zarówno na wyższy ruch na Twojej stronie, jak i w siedzibie stacjonarnej. Jednak na czym dokładnie polega lokalne pozycjonowanie? W tym artykule postaramy się odpowiedzieć na to pytanie.
Spis treści
Czym jest pozycjonowanie lokalne?
Lokalne SEO to działanie mające na celu ułatwienie użytkownikom wyszukania danego produktu lub usługi. Wystarczy, że wpiszą w pasek wyszukiwania konkretne lokalizujące słowo kluczowe, a wyświetli się im działalność w pobliżu. Pozycjonowanie lokalne to rodzaj SEO, który zwiększa widoczność na określonym obszarze. Ma to szczególne znaczenie na rynku usług, ponieważ użytkownicy wyszukują najczęściej restauracje, kina, usługi fryzjerskie itp.
Na co zwrócić uwagę podczas lokalnego SEO?
Optymalizacja serwisu internetowego jest niezbędna w każdej strategii SEO. Dlatego ważne jest, abyś potrafił zadbać o poniższe czynniki.
-
Odpowiednie linki w witrynie
Generowanie linków jest ważne w kontekście lokalnego SEO, ponieważ im więcej linków prowadzi do Twojej witryny, tym są większe szanse, że pojawi się ona na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Linki powinny pochodzić z lokalnych witryn, podobnych do Twojej. Dowiedz się, jakimi tematami interesują się Twoi potencjalni klienci i postaraj się dostarczać im wartościowe treści, które odpowiedzą na ich pytania, dzięki czemu inne firmy będą chciały odwoływać się do Twojej strony w swoich wpisach.
2. Lokalne słowa kluczowe
Lokalne frazy kluczowe obejmują nazwę miasta czy regionu, w którym działasz. Dzięki nim można skierować witrynę do określonej lokalizacji i powiadomić wyszukiwarkę, którzy użytkownicy powinni ją przeglądać. Lokalne słowo kluczowe może wyglądać następująco: „pozycjonowanie Poznań”. W przypadku wdrożenia SEO dla jednego miasta konkurencja jest znacznie mniejsza, dlatego łatwiej uzyskać wysoką pozycję w rankingu dla lokalnych słów kluczowych, a cały proces jest znacznie tańszy.
3. Wizytówka Google
Możesz stworzyć wizytówkę Google Moja Firma za darmo. Nie potrzebujesz do tego nawet strony internetowej. Wizytówka Google zawiera nazwę firmy, dane adresowe, najważniejsze informacje dotyczące działalności oraz zdjęcia. Użytkownicy mogą dodawać recenzje, co jest ważne dla widoczności lokalnych firm, ponieważ Google wyżej wyświetla działalności posiadające wiele pozytywnych opinii.
Podsumowanie
Mamy nadzieję, że teraz już wiesz, na czym polega lokalne pozycjonowanie i zaczniesz wdrażać odpowiednie działania od razu. Jeśli będziesz miał jednak problem, zawsze możesz poprosić o pomoc doświadczoną grupę ekspertów SEO.