Spis treści
Przede wszystkim logo powinno być wizualnie proste!
Śmiało można pokusić się o stwierdzenie, że każdy przedsiębiorca powinien poświęcić uwagę temu, jak będzie wyglądało logo marki. Jest to tym bardziej istotne, że z reguły nie należy zmieniać go zbyt często. Dobrze zaprojektowane, profesjonalne logo pozostanie z firmą na długie lata i będzie sukcesywnie wspierać jej działania marketingowe. Żeby tak było, logo musi zapadać w pamięć. Kluczowe znaczenie ma prostota – zarówno w formie, jak i kolorystyce. Mnogość szczegółów zaburza jasny odbiór przekazu wizualnego, z kolei nadmierna ilość barw może sprawiać wrażenie chaosu i braku estetyki. Przyjmuje się, że projekt logo powinien zawierać maksymalnie 4 kolory.
Logo musi być oryginalne i nietuzinkowe!
Prostota jest niezbędna, jednak wcale nie oznacza to, że logo marki musi być nudne, powtarzalne czy sztampowe. Wprost przeciwnie! Graficy, których specjalnością jest tworzenie logo, doskonale wiedzą, że obecna mnogość rozmaitych brandów nie zostawia miejsca na banały. Najlepsze projekty logo to te, które zapewniają marce rozpoznawalność. W praktyce chodzi o to, by logotyp i sygnet od razu kojarzyły się z produktami lub usługami danej firmy. Należy unikać motywów, które w konkretnych branżach powielają się zbyt często. Zamiast tego kreacja logo może czerpać inspirację z historii marki albo tematyki wokół której oscyluje. Istotne jest to, by proste, uniwersalne znaki przedstawić w nieoczywisty sposób. Profesjonalne logo musi być też odporne na upływ czasu – tak, aby nawet po wielu latach wyglądało świeżo i nowocześnie. Nie należy ulegać chwilowym trendom graficznym, a raczej stawiać na ponadczasową koncepcję. Oczywiście, raz na jakiś czas można – a nawet powinno się – zastosować niewielki lifting logo. Jeżeli jednak okaże się, że rok po zbudowaniu identyfikacji wizualnej potrzebny jest projekt nowego logo, oznacza to, że nie przetrwało ono próby czasu. Dobre projektowanie logo firmy
Logo marki od doświadczonego projektanta
Zdając sobie sprawę z tego, jak istotne znaczenie dla wizerunku marki ma profesjonalna identyfikacja wizualna, żaden przedsiębiorca nie powinien powierzać jej w ręce amatorów. Tworzenie logo firmy należy zlecić doświadczonemu grafikowi, który dobrze zna branżę i do każdego zlecenia podchodzi indywidualnie, nieszablonowo. Fachowy grafik najpierw zbiera informacje na temat marki i bada jej grupę docelową, a także dokonuje rzetelnego researchu, aby poznać działania konkurencji. Następnie tworzy wstępny projekt logo dla firmy, który uwzględnia zarówno oczekiwania klienta, jak i wymagania rynkowe. Zazwyczaj klientowi proponowany jest nie jeden, lecz dwa lub trzy projekty logo, co pozwala ustalić, jaki kierunek działania obrać. Jeżeli chodzi o profesjonalne logo, projektowanie obejmuje naniesienie znaku graficznego na różne tła. Wszystko po to, aby klient mógł wyobrazić sobie, jak logo marki będzie prezentowało się na wizytówkach, banerach, szyldach i innych nośnikach informacji. Kiedy projekt logotypu i sygnetu zostanie ostatecznie zatwierdzony, zostaje dopracowywany i doszlifowywany. Tworzenie logo firmy to skomplikowany proces, jednak warto być cierpliwym i poświęcić dostateczną ilość uwagi każdemu etapowi.
Nawet tanie projekty logo mogą odznaczać się dużą estetyką i spełniać wszystkie opisane wyżej wymagania. Jeżeli chodzi o projekty logo, cena nie powinna być jednak decydującym czynnikiem. Zamiast od razu wybierać najtańszą opcję, warto pomyśleć długofalowo i wziąć pod uwagę korzyści, jakie może przynieść firmie dobra identyfikacja wizualna. Niech będzie czymś, co wyróżnia firmę na tle konkurencji i buduje jej wizerunek w oczach konsumentów!
zobacz na stronie agencji Whiteart https://www.whiteart.pl