
Funkcjonowanie hurtowni albo sklepu internetowego ma związek z bardzo dużą liczbą danych. W naszych czasach dynamicznie zmienia się sytuacja polityczno-prawna, technologiczna i ekonomiczna. Wszystko to sprawia, że wszelkie informacje zalicza się do szczególnie pożądanych zasobów. Ale nie tylko zbieranie informacji ma tu duże znaczenie. Trzeba je także umieć odpowiednio analizować, łączyć, porównywać, grupować i selekcjonować. Dopiero tak przetworzone dane stają się niezwykle cennym materiałem dla firm i sklepów.
Spis treści
Zasada Pareta
W branży sprzedażowej największy wpływ na zyski mają te produkty, które są poddane najszybszej rotacji i mają największą rentowność sprzedaży. To właśnie dlatego tak istotna staje się analiza poszczególnych towarów. Przy tego typu rozważaniach warto wspomnieć o zasadzie Pareta, który stwierdził, że 20 procent towarów, generuje aż 80 procent zysków. Dlatego na tych 20 procentach należy skupić największą uwagę, by liczyć na znaczne zyski.
Analiza przyczynowa – czym jest?
Przy rozważaniu Analizy e-commerce https://ecometrixo.com/pl/ warto zwrócić uwagę na jej przyczynową odmianę. Analiza przyczynowa to inaczej badanie pewnych czynników, które miały wpływ na wartość zysków, poziom sprzedaży, wartość niektórych wskaźników oraz długość cykli zapasów zgromadzonych w magazynie. Wnikliwa analiza tych zagadnień pozwala zorientować się, w jakim stopniu pewne okoliczności przyczyniły się do zysków, a jakie do strat. Ważną sprawą jest także badanie, jak wprowadzenie pewnych obniżek czy rabatów przekłada się na wpływy gotówki do kasy lub jej stratę.