Marketing internetowy w ostatnim czasie znaczne się rozwija. Wzrost użytkowników sieci sprawia, że rośnie nie tylko liczba potencjalnych klientów, ale także konkurencja. Działania w zakresie digital marketingu muszą więc wychodzić poza klasyczne rozwiązania, takie jak szeroka oferta produktów czy konkurencyjne ceny. Coraz więcej właścicieli sklepów e-commerce, aby wyprzedzić konkurencję i dotrzeć do nowych klientów, sięga po SEO. Optymalizacja i pozycjonowanie są obecnie kluczem do sukcesu każdego biznesu online. Co to właściwie jest i jak wdrożyć odpowiednie techniki do swojej strategii? Jak w tym wszystkim może pomóc audyt SEO? Poznaj digital marketing od środka!
Spis treści
Handel internetowy
Praktyki e-commerce polegają na zawieraniu transakcji za pomocą nowoczesnych technologii, w większości za pośrednictwem sieci internetowej. W przypadku Polski warto zaznaczyć, że w 2021 roku, aż 77% internautów dokonało zakupu online, a zarejestrowanych było łącznie 51 tysięcy sklepów internetowych. Znaczenie witryn e-commerce znacznie wzrosło w trakcie pandemii COVID-19, kiedy zakupy online postrzegano jako bezpieczniejsze i szybsze. W związku z tym digital marketing musiał wpisać się na stałe w strategię marketingową każdej firmy.
SEO – o co chodzi?
Search Engine Optimization to działania mające za zadanie poprawienie widoczności strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania. Posiadanie wysokiej pozycji rankingowej pozwala na zwiększenie ruchu na stronie, wpływa na klikalność, a w przypadku witryn e-commerce – konwersję. Pozycjonowanie to działania interdyscyplinarne, które sięgają do informatyki, programowania, psychologii, marketingu oraz promocji. Czytając to, prawdopodobnie myślisz, że jest to niewykonalne dla początkującego – tak i nie. Możesz próbować sprostać wyzwaniu w pojedynkę, może Ci się uda. Trzymamy za Ciebie kciuki, jednak radzimy rozważyć audyt SEO u sprawdzonej i wysoko ocenianej agencji interaktywnej, to znacznie bezpieczniejsze rozwiązanie.
Optymalizacja sklepu internetowego
Słowa kluczowe
Poznaj intencje wyszukiwania swoich klientów. Musisz ustalić, kto jest Twoim modelowym odbiorcą, ponieważ im wyższe dopasowanie pod kątem słów i fraz kluczowych, tym wyższa pozycja rankingowa.
Kategorie
W celu ułatwienia kupującym poruszania się po stronie oraz odnajdywania interesujących materiałów zadbaj o podział na kategorie. Mowa tutaj między innymi o menu okruszkowym, które tworzy strukturę witryny i pozwala na śledzenie ścieżki zakupowej.
Multimedia
W sprzedaży internetowej jednym z najważniejszych elementów jest obraz produktu. Musisz więc zadbać o wysoką jakość zdjęć bądź wideo, aby zaprezentować swoją ofertę.
Opisy produktów
Każdy produkt musi być jednak opatrzony treścią. Klienci potrzebują przede wszystkim informacji, takich jak nazwa, warianty, cena, właściwości, zasady użytkowania i bezpieczeństwa, formy płatności i dostawy.
Komentarze
Jest to jeden z czynników rankingowych, będący również nowoczesną formą marketingu szeptanego. Dzięki opiniom i komentarzom przekazujemy moc perswazji i budujemy fundamenty autorytetu, zaufania, eksperckości w sieci.
CTA
Wezwanie do działania jest formą zachęty do podjęcia interakcji. Zawsze inaczej ocenia się bezpośredni, spersonalizowany komunikat. Przykuj uwagę klienta za pomocą oryginalnego hasła.
SEO to szereg różnych technik optymalizacyjnych, które wspomogą Twoje działania w zakresie digital marketingu. Jednak pozycjonowanie wymaga specjalistycznej wiedzy, dlatego przeciętny przedsiębiorca może nie być w stanie samodzielnie wykonać tych działań. Pomocny w tym zakresie może być audyt SEO, który wspomoże digital marketing i sprawi, że Twoja strategia obierze odpowiedni kierunek. Zapoznaj się z ofertą agencji SEO w Twoim regionie, nawiąż współpracę i zacznij działać!