Jak schudnąć po ciąży – najważniejsze porady i wskazówki

Ciąża to wyjątkowy czas w życiu każdej kobiety. W tym okresie z wiadomych względów pojawiają się też nadprogramowe kilogramy. Ich zgubienie po urodzeniu dziecka nie jest wcale łatwe. Na problem nadwagi skarży się wiele mam. Kobiety nieustannie poszukują cudownych diet, dzięki którym mogłyby pozbyć się fałdów tłuszczu i boczków. Niektórzy naukowcy wskazują, że rewelacyjnym sposobem na zgubienie kilogramów jest odpowiednio długie karmienie piersią. W niniejszym artykule wyjaśniamy, jakie są najlepsze sposoby na schudnięcie po ciąży. Zapraszamy do lektury. 

Odchudzanie po ciąży – co należy wiedzieć? 

Aby schudnąć po ciąży, przede wszystkim trzeba uzbroić się w cierpliwość. W ciąży organizm dość długo magazynował tkankę tłuszczową, a teraz sukcesywnie będzie się jej pozbywać. Trzeba mu tylko w tym w odpowiedni sposób pomóc. Proces chudnięcia po ciąży trwa zazwyczaj około roku. Jest to jednocześnie w bezpośredni sposób związane ze zmianami z funkcjonowaniu gospodarki hormonalnej w organizmie kobiety. Oprócz stabilizacji hormonów kobieta musi oczywiście przede wszystkim zmienić swoje nawyki żywieniowe oraz stosować regularną, umiarkowaną aktywność fizyczną. 

Kobiety, które niedawno urodziły dziecko, nie powinny oczywiście stosować drakońskich diet. Zwłaszcza, jeżeli karmią piersią. Karmienie piersią jest świetnym sposobem na zgubienie kilku zbędnych kilogramów, jednak należy jednocześnie zdawać sobie sprawę z tego, że kobieta karmiąca piersią musi stosować dietę bogatą w odpowiednie składniki odżywcze, witaminy i minerały. Odchudzanie podczas karmienia piersią nie jest zatem najlepszym rozwiązaniem. Stosowanie specjalnych suplementów diety na odchudzanie także nie jest zalecane. Warto wiedzieć, że samo karmienie piersią to rewelacyjny sposób na zmniejszenie swojej masy ciała. Jedno karmienie wiąże się ze spaleniem około 200 kalorii. 

Badania przeprowadzone przez lekarzy z całego świata dobitnie wskazują, że kobiety, które karmią piersią, mają znacznie lepszy metabolizm. Jednocześnie w ich przypadku ryzyko zachorowania na cukrzycę a także wystąpienia problemów z funkcjonowaniem układu krążenia oraz wystąpienia chorób serca jest znacznie niższe. Karmienie piersią nie jest oczywiście jedynym sposobem na zachowanie zdrowia oraz długowieczność. Oprócz karmienia piersią kobieta musi pamiętać o stosowaniu jak najzdrowszej, w pełni zbilansowanej diety oraz o umiarkowanej aktywności fizycznej. Karmienie piersią to tylko jeden z wielu czynników, o którym koniecznie należy pamiętać, aby móc cieszyć się prawidłową masą ciała. 

Aktywność fizyczna to jeden z najważniejszych elementów, dzięki któremu można w szybki sposób zgubić nadprogramowe kilogramy po ciąży. Ćwiczenia należy wdrożyć w odpowiednim momencie – nie za wcześnie. Kobieta musi czuć, że jest już w pełni sprawna. Do podstawowych ćwiczeń, które z powodzeniem mogą wykonywać świeżo upieczone mamy, zalicza się przyklęki, skłony, przysiady czy zwykłe spacery. 

Co należy jeść po ciąży, aby zgubić zbędne kilogramy? 

Jadłospis po ciąży to kwestia, która interesuje bardzo wiele kobiet chcących w szybki sposób odzyskać dawną masę ciała. Co należy jeść, aby schudnąć po ciąży? Podstawą codziennego jadłospisu powinny być warzywa i owoce, produkty pełnoziarniste (pieczywo, makarony, kasze), chude mięsa (przede wszystkim kurczak i indyk), nabiał, jajka oraz produkty obfite w błonnik pokarmowy. 

Jednocześnie należy unikać produktów bogatych w tłuszcz, cukier oraz oleje utwardzane. Oznacza to, że z menu trzeba wykreślić fast foody, słone przekąski, wszystkie produkty wysoko przetworzone oraz słodycze. Dzięki temu nie tylko spadnie masa ciała kobiety, ale również w znaczny sposób poprawi się jej ogólne samopoczucie i chęć do działania. 

Jak schudnąć po cesarskim cięciu?

Cesarskie cięcie sprawia, że kobiecie znacznie trudniej jest zgubić nadprogramowe kilogramy zdobyte podczas ciąży. Jest to oczywiście spowodowane tym, że rana po porodzie jest jeszcze niezagojona, dlatego kobieta nie ma możliwości, by uprawiać jakiekolwiek formy wysiłku fizycznego. Jedynym sposobem na gubienie kilogramów po cesarce są spacery oraz zmiana nawyków żywieniowych. 

About the author

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *